2010-07-29
 19:44:56

Mina hud- & hårprodukter just nu

Först vill jag bara säga att jag har en vanlig liten digitalkamera som tar just vanliga (tråkiga) bilder. Sen orkar jag inte med att redigera bilderna och hålla på, så håll tillgodo med ganska kassa bilder i äckligt ljus. ^^

En av mina favoritbloggare Alisa postade ett inlägg med sina hud- & hårprodukter och utmanade andra bloggare att göra det samma. Eftersom hud & hårvård intresserar mig mycket så nappade jag!
Kände mig sjukt töntig när jag ställde upp grejerna och tog bilderna, plus att jag har värsta mini"badrummet" och inte får till någon tjusig fotoplats.. but here it comes:


Hår

Brukar egentligen använda frisörprodukter till håret men jag var lite seg med att beställa nytt, därför fick det bli det här Total Repair schampot & balsamet tills vidare. Funkar helt okej.

Hud 1, kommersiellt


F.v.: 1: Kroppspeeling från L'oreal som används med "skrubbvantar". Bra att köra en gång i veckan för att få bort döda hudceller *usch* och bli len.
2: Fuktkräm för ansiktet från Neutrogena. Den är "oil free" och ska alltså inte täppa igen porerna. Ger en kylande känsla som är rätt skön. Lägger sig inte i ett tjockt lager på huden vilket jag gillar.
3: Ansiktsrengöring i mousseform Demons & Angels från CCS. Jag vet inte varför jag köpte denna, jag bara högg den på apoteket för att jag behövde en rengöring. Faktum är att den suger. Moussen liknar raklödder som när man smetar det i ansiktet flyter ut överallt, typ upp i hårfästet (där det fastnar) Den doftar manligt och det känns inte optimalt. Men visst, ren blir man. Till slut. Kommer inte köpa den igen.


Hud 2, icke kommersiellt


Stuff som inte ses i reklamer på tv. Sånt man får läsa sig till är bra och testa själv om det funkar. Jag såg, jag köpte, jag testade: I'm hooked. Tänkte skriva mer om detta senare. Om man vill testa föreslår jag om man är känslig mot vissa produkter eller så att man testar innan om man får en reaktion mot något av detta. Bara för att det är naturligt betyder det inte att alla tål det.
F.v. 1&2: Ricinolja och bikarbonat. Bikarbonat?! Har man inte det när man bakar? Jo, eller så kan man ha det i ansiktet tillsammans med ricinoljan. Blir en grym ansiktsskrubb! Billigt är det också (jämfört med kommersiella grejer). Man blir len som en babyröv.. Eller som sammet, det låter kanske bättre.
3: Jojobaolja: Världens drygaste ansikts"kräm". Två droppar räcker till hela mitt ansikte. Täcker garanterat inte igen porerna och man blir leen. Kan användas till kroppen också.
4: Den här oljan hittade jag hos en kvinna som gör egna naturliga produkter. Det är ringblomma+rapsolja. Hur bra som helst på min hud. Ringblomma är läkande och lugnande på huden och som med de andra oljorna blir man helt mjuk. Det behövs inte mycket av den heller! Kan användas i ansiktet och på kroppen. Olja är drygt och täpper INTE igen porerna som många tror.


Ja, det var allt. Som avslutning var jag tvungen att ta bild på min handtvål

Det är en vanlig jävla handtvål men ser ni vad den doftar?






Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia

Vad roligt och vilka tips du kom med, love it!:D Vi harsamma handtvål fast vår är med hallon hahah



PUBLICERAT: 2010-07-29, 22:51:48 | URL: http://alisagonzalez.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: